Fidesz.hu

Ülésezett ez Önkormányzat - 2012. szeptember 27.

  nyomtatási kép

Tájékoztató Körmend Város Önkormányzata 2012. szeptember 27-i üléséről


Módosította az önkormányzat a 2012. évi költségvetési rendeletét

Az önkormányzat 2012. évi költségvetési rendeletének módosítására negyedik alkalommal került sor, amely főbb csoportokban a következő módosításokat tartalmazza:
Központi támogatásból adódó előirányzat változások:
Körmend Város Önkormányzata központi támogatás előirányzata, valamint a pénzbeni ellátások előirányzata 3.497.-eFt-tal nő a szociális ellátásokra kapott támogatás következtében.
A bérkompenzációra kapott egyéb központi támogatás 7.315.-eFt, amellyel az önkormányzat központi támogatás előirányzata nő, valamint a már korábban a gazdálkodási tartalékba helyezett 1.862.-eFt került kiosztásra. 
Az intézmények vonatkozásában a működés során felmerülő pontosítások és korrekciók elvégzésére és a saját hatáskörben kért előirányzatok módosítására volt szükség. Körmend Város Önkormányzata és Körmend Város Polgármesteri Hivatala között a feladatok átcsoportosítása miatt vált szükségessé az előirányzatok módosítása. Körmend Város Gondnoksága a kollégium rendeltetésszerű használatát alakítja ki, amelyhez még karbantartási feladatokat kell elvégezni, és 500eFt előirányzat biztosítása szükséges a dologi kiadás előirányzat növelésével, az önkormányzat gazdálkodási tartaléka terhére.
A Képviselő-testület 11 igen és egy nem szavazattal hagyta jóvá az önkormányzat 2012. évi költségvetési rendeletének módosítását. 

További rendeletek is módosított az önkormányzat

- Módosult a Fiatal Házasok Otthona működéséről szóló 16/1996. (VIII.13.) önkormányzati rendelet
A Fiatal Házasok Otthonában ismételten több lakás megüresedett. A fiatal házasok otthona elhelyezésre igényt tartók száma évről-évre csökken, ezért a megüresedő lakások más célú hasznosítása indokolt. Jelenleg 11 db egy szobás lakás szolgált a fiatal házasok elhelyezésére. Döntés született, hogy az üresen álló lakások közül, figyelemmel a kielégítendő igényekre - Körmend, József A. utca 6. fsz.1. és Körmend, József A. utca 6. 3/15. lakások esetében - a fiatal házasok otthona célú hasznosítás helyett ezen lakások más lakáscélú hasznosítást kapjanak.

Jogszabályi változások következtében történt módosítások

- Változott a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 36/2006. (XII.31.) önkormányzati rendelet. A nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvény 159. §. (3) bekezdése alapján Körmend Város Önkormányzat Képviselő-testülete a Körmendi Roma Nemzetiségi Önkormányzattal "Együttműködési Megállapodást" kötött, melyet a 82/2012. (V.23.) számú határozatával hagyott jóvá. A Njtv. 80. §. (2) bekezdése értelmében a Szervezeti és Működési Szabályzatban is rögzíteni kell a megállapodás szerinti működési feltételeket, és erre való tekintettel volt szükséges a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatának módosítása.

- Szükségessé vált az állattartás helyi szabályairól szóló 6/2004. (III.1.) önkormányzati rendelet módosítása.
Az élelmiszerláncról és hatósági felügyeletéről szóló 2008. évi XLVI. törvényt módosította a 2012. évi XVIII. törvény. A törvény ezen módosítással kiegészített 6. §. (6) bekezdése szerint mezőgazdasági haszonállat tartása önkormányzati rendeletben nem korlátozható. Az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdése alapján feladatkörében eljárva a helyi önkormányzat törvény által nem szabályozott helyi társadalmi viszonyok rendezésére, illetve törvényben kapott felhatalmazás alapján önkormányzati rendeltet alkot. A Törvény 6. §. (1) bekezdése úgy rendelkezik, hogy állatot tartani csak az e törvény végrehajtására kiadott jogszabályban előírtaknak megfelelő helyen és módon szabad. 
A fentiekben említett új törvényi szabályozással a képviselő-testület a tárgykörben való helyi jogalkotási lehetősége megváltozott, az ilyen tartalmú jogi szabályozás már nem tekinthető törvény által nem szabályozott helyi társadalmi viszonyra vonatkozónak. A törvény azon túl, hogy nem ad felhatalmazást önkormányzati rendelet megalkotására, kifejezetten tiltja a mezőgazdasági haszonállat tartás önkormányzati rendeletben való korlátozását. Szükségessé vált a helyi állattartás szabályairól szóló rendeletnek a mezőgazdasági haszonállat tartást korlátozó rendelkezéseinek hatályon kívül helyezése. 

- Jogszabályi változások következtében módosult a térítési díj és a tandíj összege megállapításának szabályairól szóló 27/2003. (IX.01.) rendelet. Szeptember 1-jétől életbe lépett a nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény (a továbbiakban: Nkt.), valamint a végrehajtásáról rendelkező 229/2012. (VIII. 28.) kormányrendelet (a továbbiakban: Vhr.), amelyek újraszabályozzák a tanulók térítési és tandíj fizetésére vonatkozó feltételeket. A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény hatályba lépése előtt létesített tanulói jogviszonyok esetében a tanuló fizetési kötelezettségét a jogviszony létesítésekor hatályos törvény és a fenntartói rendeletben leírtak szerint kell elbírálni. A Vhr. III. fejezetében leírtakat az újonnan létesített tanulói jogviszonyok tekintetében kell alkalmazni. Az új rendelet szabályait az Nkt.-vhr. hatályba lépése előtt létesített tanulói jogviszonyok tekintetében akkor lehet alkalmazni, ha a tanuló számára az új rendelkezés kedvezőbb fizetési feltételt teremt.
A rendelet módosítása a térítési és tandíj mértékében változtatást nem tartalmaz a korábbi rendelethez képest, csak az új jogszabályi feltételeknek való megfeleltetést.

Útkarbantartásokra biztosított fedezetet az önkormányzat

A város területén több utca rendkívül rossz állapotban van. Interpellációs, és lakossági igények alapján, a legsürgősebb helyeken, a baleset megelőzés érdekében el kell végezni az utak karbantartását. A Képviselő-testület döntése nyomán lehetőség lesz a Rákóczi utcai lakások mögötti szervízút és átjáró megerősítésére, a Mónus Illés utca és a IV. Béla király utca lehetőségek szerinti helyreállítására. A feladatok ellátásával Körmend Város Gondnokságát bízta meg az önkormányzat és a 2012. évi költségvetés terhére 2 500 000.- Ft, a 2013. évi költségvetés terhére 2 490 000.- Ft fedezetet biztosított.

Kiegészítő fedezetet biztosított az önkormányzat a Mátyás király utcai óvoda felújításához

Az önkormányzati feladatellátást szolgáló fejlesztésekhez kapcsolódó támogatások igénybevételének részletes szabályairól szóló 4/2012. (III.1.) BM rendelettel kiírt forrásra az önkormányzat sikeresen pályázott. A döntés értelmében 25.049.000.-Ft támogatásban részesült a fejlesztés, amely jelentős támogatási összeg, azonban kevesebb, mint az igényelt, így a fejlesztés fedezetének biztosítása érdekében az önkormányzati önerőt ki kellett egészíteni. Jelen pályázat keretében a nyílászáró-cserék befejezését, a homlokzati hőszigetelést végeznék el. A tetőszerkezet és fedés viszonylag jó állapotú, azonban a cserép alatti tetőfólia hiányzik, a porhó bejut a padlástérbe, ezért a fóliát pótolni kell. A falak felvizesedését a csapadékvíz-elvezetés hiánya és az épület körüli járdák rossz állapota okozza, ezért az épület körüli járdát újra kell építeni és a csapadékvizek elvezetését a meglévő hálózatra kötve kell megoldani. A Képviselő-testület támogatta a projekt megvalósítását, a szükséges 9.568.334.-Ft önerő fedezetét a 2012. évi költségvetés keretében biztosítja oly módon, hogy a 39/2012.(III.29.) határozatával biztosított önerő összegét megemeli 2.610.081.-Ft mértékében. Így teljessé válik az óvoda felújítása és megújult állapotban tudja szolgálni a város gyermekeinek napközbeni ellátását és nevelését.

Döntés született működési és felhalmozási célú hitel felvételéről

Körmend Város Önkormányzata évek óta rendelkezik folyószámla-hitelkerettel, gyakorlatilag likvid hitellel. A hitel célja az volt, hogy az önkormányzat likviditását folyamatosan biztosítsa. A folyószámla-hitelkeretszerződés 2012. december 21.-én lejár, vissza kell fizetnie az önkormányzatnak törvényi rendelkezés alapján. A stabilitásról szóló 2011. évi CXCIV. törvény kimondja, hogy a likvid hitelt naptári éven belül vissza kell fizetni. A visszafizetést az önkormányzat csak hitel felvételével tudja biztosítani, amelyre a 2011. évi CXCIV. törvény módosítása következtében meg van a lehetőség. 
Az önkormányzat a likvid hitel kiváltására hosszúlejáratú működési hitelt vehet fel, maximum a lejárat időpontjában - 2012. december 21.- fennálló hitelállomány összegével azonos összegben. A hitel felvételéhez előzetes kormány engedély szükséges, továbbá a hitel felvételével kapcsolatosan közbeszerzési eljárást kell lefolytatni. 
A folyószámla-hitelkeret 2012. december 21-i állományával azonos összegű hosszúlejáratú működési célú hitel felvételét a Képviselő-testület 11 igen és 1 nem szavazattal támogatta.

Az önkormányzat a 3 Park projekt keretében nagyrészt elvégezte a várkert felújítását. A pályázat összességében 160 millió Ft-ba került, amelyből a saját erő 5%, a hazai támogatás mértéke 10%, az EU forrásból kapott támogatás 85%, amely függ az EURO árfolyamától. A projekt gyakorlatilag megvalósításra került, és a kivitelezői számlák is kifizetésre kerültek. A működtetéssel, nyilvánossággal, könyvvizsgálattal kapcsolatos kiadások nem kerültek teljesítésre. A hazai forrás megérkezett az önkormányzat számlájára előlegként, mintegy 90 %-ban. Az önkormányzat a kifizetések alapján az EU-s támogatás lehívását elindította, de ennek kifizetése az önkormányzat részére még nem történt meg. Az utófinanszírozott pályázatok esetében lehetőség van a támogatás összegére - támogatási szerződésben foglalt összeg - 1 éves futamidőre hitelt felvenni, azzal, ha a támogatás megérkezik az önkormányzat számlájára, akkor a hitelt vissza kell fizetni. A hitel felvételéhez nem kell kormány engedély a törvény erejénél fogva. A 3 Park projekt EU-s forrás utófinanszírozásából adódó likviditási helyzet rendezése céljából a részletes kimutatás alapján 80-85 millió Ft összegű hitel felvételét határozta el egyhangúlag a Képviselő-testület, 1 éves visszafizetési kötelezettség mellett. 


Képúti liget 1491/102.hrsz magánút és közművei átvételéről hozott döntést a Képviselő-testület

A "Körmendi Partner" Ingatlanforgalmazó, Kereskedelmi és Szolgáltató Bt., mint a tárgyi magántulajdonban lévő út, és közműveinek kezelője, a tulajdonos képviseletében kérelemmel fordult önkormányzatunk felé, hogy a létesítményeket jelen állapotában az önkormányzat vegye át térítésmentesen a tulajdonába, és lássa el egyben a kezelői feladatokat. Az útszakasz már közútként van földhivatali nyilvántartásba véve, jelenleg ideiglenes forgalomba helyezési engedélye van, majd az önkormányzatnak, mint leendő engedélyesnek meg kell hosszabbíttatni. Az út jelenleg nincs teljes körűen kiépítve, az alaprétegek felett 2 réteg aszfalt még kiépítésre vár. Szükséges felülvizsgálni a csapadékvíz-elvezetését, amely jelenleg nyíltárkos kiépítésű, a Képúti ligeti, önkormányzati zárt gyűjtőbe kerül. A közmű-ellátottsága megfelelő, gerincvezetékek, bekötővezetékek is kiépítésre kerültek (víz, szennyvíz, villany, közvilágítás, gáz). A hírközlési kábelek (TV, telefon, internet) még nem megoldott, a lakók igény szerint igénylik meg a szolgáltatóktól. A gázközműhöz várhatóan fejlesztési hozzájárulást kell fizetni. Az út és a járda végleges kialakítása is a feladatokhoz fog tartozni. Az önkormányzat tulajdonában áll az útszakasszal határos 1491/48. hrsz. terület, amelyet korábban megpróbált önkormányzat pályázat útján értékesíteni, azonban eredménytelenül. A beépítésre alkalmas területen 6 ingatlan alakítható ki. A területet várhatóan 6 000.- Ft/m2 áron értékesíteni lehet.
Körmend Város Önkormányzati Képviselő-testülete 
támogatta a jelenleg magántulajdonban lévő 1491/102. hrsz-ú út ingatlan önkormányzati tulajdonba történő átvételét, egyúttal az úthoz tartozó megépült közműveket is. 
Az útépítés végleges kiépítéséhez a fedezet biztosításához, a szomszédos, önkormányzati tulajdonú 1491/48.hrsz-ú ingatlan értékesítését előkészíti. Biztosítja az előkészítéshez szükséges 200eFt keretösszeget.

Megtárgyalta a Képviselő-testület a települési önkormányzatok köznevelési intézményeinek működtetésével összefüggő feladatai

2012. szeptember 1-jétől hatályba lépett a nemzeti köznevelésről szóló CXC. törvény (továbbiakban: Nkt.) és a végrehajtásáról rendelkező 229/2012. (VIII. 28.) kormányrendelet (továbbiakban: Vhr.), amely meghatározza a fenntartók feladatait a köznevelési intézmények vonatkozásában. 
Az Nkt. módosítása 2013. január 1-jétől kezdődően meghatározza annak a főszabályait, hogy a települési önkormányzat mikor köteles a tulajdonában álló köznevelési feladatok ellátását szolgáló ingatlant működtetni, illetve mely esetben vállalhatja azt. Az Nkt. 76. §-a rögzíti a működtetés tartalmát, fontos azonban egy külön szerződést is kötni az állami intézményfenntartó központ és a működtető önkormányzat részéről, a konkrét üzemeltetési feladatok meghatározására. Ezt a szerződést ugyanakkor csak a törvényben pontosan körülhatárolt működtetési feladatok keretei között lehet majd megkötni. 
Az Nkt. értelmében a működtető feladata, hogy a köznevelési közfeladat-ellátás céljait szolgáló ingatlant a törvény keretei között kötött szerződésben foglalt módon és feltételekkel az ingatlan rendeltetésének megfelelő, hatályos köznevelési, tűzvédelmi, munkavédelmi és egészségügyi előírások szerint üzemeltesse, karbantartsa. A működtető köteles a működtetéssel kapcsolatos közterheket, költségeket, díjakat viselni, gondoskodni az ingatlan vagyonvédelméről. A működtető köteles ellátni minden olyan feladatot, amely ahhoz szükséges, hogy az ingatlanban a köznevelési feladatokat megfelelő színvonalon és biztonságosan láthassák el. Ennek keretében a működtető feladata különösen a köznevelési intézmények működéséhez szükséges eszközök, taneszközök, anyagok, áruk, szolgáltatások megrendelése, átadás-átvétele, raktározása, készletek pótlása. A működtető feladata működtetni, karbantartani a köznevelési intézménynek az alapító okiratában foglalt feladatellátásához szükséges technikai berendezéseket, javítani, karbantartani a tulajdonában lévő taneszközöket, beszerezni a köznevelési közfeladat-ellátáshoz szükséges eszközöket. 
Az Nkt. 74.§ (4) bekezdése tartalmazza a 3000 fő lakosságszám feletti települések kötelezettségét az állami intézményfenntartó központ által fenntartott köznevelési intézmény feladatainak ellátását szolgáló ingó és ingatlan vagyon működtetéséről. Az Nkt. 54. fejezetében az átmeneti és vegyes rendelkezések 96. § (24) bekezdése szerint első alkalommal 2012. évben szeptember 30-ig szándékát nyilvánítja az állami intézményfenntartó központnak és 2012. október 30-ig dönt a települési önkormányzat arról, hogy a rendelkezésére álló saját és átengedett bevételek terhére a következő naptári évben kezdődő tanévtől a 3000 fő lakosságszám feletti település esetén a működtetést nem képes vállalni. Körmend Város Önkormányzatának Képviselő-testülete egyhangúlag kifejezte szándékát, hogy az Nkt. 74.§ (4) bekezdése szerinti kötelezettségét nem képes vállalni, majd kérelmet nyújt be a tulajdonában álló köznevelési feladatellátást szolgáló ingó és ingatlan vagyon működtetési kötelezettsége alól történő mentesülés iránt.

Röviden
- Ingatlan vásárlási kérelmekről hozott döntéseket a Képviselő-testület.
- Megállapodást hagyott jóvá Körmend Város Önkormányzatának Polgármesteri Hivatala, valamint az önállóan működő költségvetési szervek közötti munkamegosztás és felelősségvállalás rendjéről.
- Megtárgyalta az októberi városi ünnepek előkészítését, amely szerint
az Aradi vértanúk napja tiszteletére rendezett városi ünnepség 2012. október 6-án 11.00 órakor lesz a Rázsó Imre Szakközépiskola és Szakiskola melletti téren. 
Az 1956-os forradalom és szabadságharc 56. évfordulójáról 2012. október 23-án, 11.00 órakor a Hősök terén emlékezik meg a város.
Körmend Város ünnepnapjához kapcsolódó ünnepi rendezvényre 2012. október 27-én 15.00 órakor kerül sor a Szabadság téren.

Magunkról

A Polgári Összefogás Körmendért Egyesület hivatalos oldala

Kapcsolat

  • Telefon: +36-94/410-515

 

 

  • Levélcím: Fidesz iroda 9900 Körmend
    Szabadság tér 12