Félrevezető információk a minisztériumi hirdetésben

2007-02-17 15:47:31


Félrevezető információkat is tartalmaz a vizit- és kórházi napidíj bevezetésével kapcsolatos tudnivalókat ismertető egyik minisztériumi hirdetés. Molnár Lajos már tegnap elimerte a hibát, de a minisztérium internetes oldalán még ma is változatlanul a hamis reklám olvasható. A kormány összesen 220 millió forintot költ el az egészségügyi reform népszerűsítésére.

A Terápia2007 elnevezésű, 25 millió forint közpénzt felemésztő, reklámkampány pontatlan. A megfogalmazás szerint ugyanis az ott feltüntetett kilenc betegcsoport mindegyike mentesül a vizit- és napidíj fizetése alól. A törvény alapján azonban csak a 18 éven aluli gyermekek kapnak mentességet mindkét tarifa alól. A többieknek a kórházi napidíjat minden esetben meg kell fizetniük.

Az egészségügyi miniszter csütörtökön elismerte a hibát. A kormányszóvivő arra a kérdésünkre, hogy menesztik-e a rossz kommunikáció felelősét úgy reagált, hogy ez nem a MeH hanem az egészségügyi minisztérium megbízásából fut.

Ezzel ellentétben az egészségügyi minisztérium sajtófőnöke kérdésünkre azt állította, a vizitdíj-kampány a miniszterelnöki hivatal és a tárca közös munkája volt. Mint mondta, eddig nem került szóba, hogy menesszék a félrevezető hirdetés alkotóját, de a jelenleg az interneten is olvasható reklámot pontosítják. A Fidesz szerint ismét bebizonyosodott, hogy a kormány érzéketlen a kis bérből élők iránt.

"A dolog elég fájdalmas, mert amikor arra hivatkozik a kormány, hogy nincs pénz az egészségügyre, az államkassza rossz helyzetben van, akkor 220 milliót költenek a vizitdíjjal kapcsolatos kommunikációra, ugye kiszámoltuk hogy ez 733 ezer ember első vizitdíját jelenti." - fejtette ki Mikola István.

Molnár Lajos korábban úgy nyilatkozott, a megfelelő felvilágosításért nem kár a kifizetett 25 millió forint. Az egészségügyi reform tájékoztató kampányára egyébként összesen 220 millió forintot költenek.

hirtv.hu - fidesz.hu